انوشیروانی: سر وزنه‌برداری را در بودجه بریدند

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 10:28
رییس فدراسیون وزنه‌برداری با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده برای این رشته، گفت: چه کسی مدعی است که کیفیت لیگ برتر وزنه‌برداری پایین است، مگر در یک مسابقه داخلی باید رکورد جهان را بزنیم؟

به گزارش کاپیتان نیوز، سجاد انوشیروانی در گفت‌وگویی، در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه به دلیل کیفیت پایین رکوردها مسئولان ورزش در این مسابقات حضور پیدا نکردند، گفت: چه کسی مدعی است که لیگ وزنه‌برداری جذابیت ندارد؟! مگر در لیگ برد و باخت اتفاق نمی‌افتد؟! یا مگر وزنه‌برداران باید در لیگ رکورد جهانی ثبت کنند؟! لیگ یک مسابقه داخلی است که ورزشکار در معرض رقابت قرار بگیرد. ضعف لیگ وزنه‌برداری از سال‌های قبل بوده و ما کم کم آن‌ها را رفع می‌کنیم.

لیگ را از رقابت متمرکز خارج می‌کنیم

وی افزود: تیم سایپا را به مسابقات اضافه کردیم اما متأسفانه به خاطر برخی مشکلات نتوانست در لیگ شرکت کند. در حال رایزنی هستیم که تیم‌های دیگر را برای حضور در لیگ ترغیب کنیم و تکلیف تیم‌های نظامی هم مشخص کنیم یا حداقل به دو گروه تقسیم شوند که دیگر تیم‌ها هم در لیگ حضور پیدا کنند. ما به دنبال این هستیم که لیگ را از رقابت متمرکز بیرون بیاوریم، همچنین تغییراتی در بحث اوزان و رکوردها به وجود بیاوریم.

مربیان در لیگ محتاطانه وزنه انتخاب می‌کنند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: مقایسه لیگ فعلی با گذشته قیاس مع الفارق است چرا که ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در لیگ بحث دوپینگ مطرح نبود و ورزشکار در هر شرایطی وزنه می‌زد، اما ورزشکاران الان دائماً در معرض آزمایش دوپینگ هستند. ضمن اینکه در مسابقات داخلی هم مربیان کمی احتیاط می‌کنند و وزنه‌هایی انتخاب می‌کنند که وزنه‌برداران بتواند آن را مهار کند.

کسانی که می‌گویند کیفیت لیگ پایین است فنی نیستند

انوشیروانی گفت: از طرفی دیگر ما رقابت‌های پیش رو داریم که نمی‌توانیم به ملی‌پوشان فشار زیادی وارد کنیم، همه این موارد دست به دست هم داده تا بگویند کیفیت لیگ وزنه‌برداری پایین آمده در صورتی که من اصلاً چنین چیزی را قبول ندارم. علی داوودی همان وزنه‌ای که در مسابقات جهانی در یک ضرب زده بود در مسابقات لیگ هم تکرار کرد، وقتی او با همین وزنه نفر اول می‌شود، چرا باید وزنه بالاتر بزند؟ کسانی که این انتقادها را مطرح می‌کنند فنی نیستند.

مگر باید در لیگ در هر وزن رکورد جهان را بزنیم؟

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: می‌گویند لیگ وزنه‌برداری جذابیت ندارد، چه کسی گفته باید در هر اوزانی وزنه‌برداران رکورد جهان را بزنند؟ وزنه‌بردار نسبت به آمادگی حریف‌اش با او رقابت کیلو به کیلو می‌گذارد و وقتی وزنه‌برداران با همان وزنه‌ای که زده قهرمان می‌شود چرا باید وزنه سنگین‌تر بزند؟! دوستانی که به اسم کارشناس این انتقادها را مطرح می‌کند اطلاعات غلط می‌دهند و من آن‌ها را رد می‌کنم.

تمام استانداردها را برای برگزاری لیگ رعایت کردیم

انوشیروانی گفت: ما در تهران مسابقات لیگ برتر را برگزار کردیم اما به خاطر اینکه فضای مناسبی در اختیار نداریم و سالن‌های خوب هم به بخش خصوصی اجاره داده شده و به ما نمی‌دهند، به همین خاطر ما یک بخش خصوصی اجاره کردیم و به نحو احسن مسابقات را برگزار کردیم. تمام استاندارادها را برای برگزاری مسابقات مهیا کردیم و اختتامیه خوبی هم برگزار کردیم که تاکنون چنین مراسمی گرفته نشده بود.

یک نفر از وزارت برای استقبال از قهرمان جهان به فرودگاه نیامد

وی گفت: ما به وزنه‌برداران مدال دادیم و جشن گرفتیم. این مسابقات خیلی خوب برگزار شد اما دوستان خیلی کم لطفی کردند، همین افرادی که الان قضاوت می‌کنند می‌توانند یکی از این مسابقات را با این شرایط برگزار کنند؟ من آدم گلایه‌ای نیستم و صحبت‌هایم را بی‌پروا می‌گویم.تیم وزنه‌برداری جوانان قهرمان جهان شده بود، نامه زدیم که از مسئولان وزارت ورزش به استقبال این تیم در فرودگاه بیایند. به نظرم یا باید مکاتبه را جمع کنیم یا اگر مکاتبه‌ای صورت می‌گیرد باید ارزش داشته باشد. برای استقبال از تیم جوانان نامه به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک زدیم اما هیچکدام از مسئولان حضور پیدا نکردند.

از دوستان وزارتی گلایه دارم که ما را ندیدند

انوشیروانی عنوان کرد: در حالی که نسلی قهرمان جوانان جهان شده که چند سال دیگر عصای دست همین ورزش خواهد شد اما هیچیک از مسئولان در فرودگاه حضور پیدا نکردند. البته از آقای پولادگر تشکر می‌کنم که دو روز بعد با ما تماس گرفت و گفت نامه دیر به دستش رسیده و عذرخواهی کرد. برای حضور در مسابقات لیگ هم پیامک و هم نامه زده بودیم، حتی به ما پاسخ و قول حضور داده بودند. من در مسابقات لیگ از این موضوع گلایه و تأکید کردم که دوستان صدای من را بشنوند. گلایه ما به خاطر این است ما را نمی‌خواهند ببینند که در این صورت برای المپیک اهمیتی نداریم، اگر هم وزنه‌برداری جز رشته‌های المپیکی مهم است باید تکلیف ما را مشخص می‌کردند.

سر وزنه‌برداری را در اختصاص بودجه بریدند

انوشیروانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث بودجه سر وزنه‌برداری را می‌برند. آن چیزی که لازمه این رشته است حتی یک پنجم آن را دریافت نمی‌کنیم. حتی در این مدت یک نفر از ما نپرسید چند اسپانسر جذب کردید؟ چقدر درآمد دارید یا اصلاً چطور فدراسیون را می‌چرخانید؟! وقتی تفاهم نامه امضا می‌کنیم یک نفر از ما نمی‌پرسد چند اعزام دارید؟! چطور بودجه مورد نیاز را نوشتید ۱۰۰ میلیارد اما تنها ۱۵ تا ۱۷ میلیارد اختصاص داده می‌شود؟ تفاهم نامه وزنه‌برداری حتی از رشته‌های هندبال، بسکتبال، والیبال و کشتی کمتر است اما توقع مدال طلا در المپیک از این رشته دارند! آیا این انتظار به جاست؟!

دستورات وزیر برای حل مشکلات وزنه‌برداری بی‌پاسخ ماند

وی گفت: اردوهایی که فدراسیون برگزار می‌کند کیفیت بسیار بالایی دارد، کدام فدراسیون در این حد اردو برگزار می‌کند؟! ما به سختی فدراسیون را مدیریت می‌کنیم. بیشتر از یک سال کمپ وزنه‌برداری را در حال بازسازی هستیم اما هیچکس سراغی از ما نگرفته است. در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتیم تمام مشکلات وزنه‌برداری را مطرح کردیم، در آن جلسه وزیر ورزش دستوراتی صادر کرد که فعلاً انجام نشده است و ما از این موضوع به شدت ناراحتیم.

چرا ظرفیت وزنه‌برداری دیده نمی‌شود؟

انوشیروانی خاطرنشان کرد: تمام نخبگان وزنه‌برداری در حال حاضر در فدراسیون حضور دارند و ما توقع داریم که این فدراسیون دیده شود. چرا این طرفیت نادیده گرفته می‌شد؟! در جلساتی که با وزیر داشتیم صورت جلسه‌هایی صادر شد که یک ماه از آن گذشته اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است. وزیر ورزش شخصاً با مدیرکل بودجه وزارت تماس گرفت و دستور دادند این مبلغ بودجه برای وزنه‌برداری تأمین شود اما دریغ از یک تماس بعد از آن. این مسائل باعث ناراحتی ما شده است.

از وزیر ورزش انتظار بیشتری داشتم

وی گفت: ما الان با همین تعداد سهمیه کم تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم هر چند که نباید زیاد از ما انتظار داشته باشند چون نیاز به حمایت و دیده شدن داریم. من از وزیر ورزش انتظار بیشتری داریم. او مدیر ورزشی است و کاملاً با سلسله مراتب مدیریتی در وزارت آشنایی دارد و به خوبی می‌تواند بار ورزش را به مقصد برساند و به همین خاطر ما از او انتظار داریم. البته من باید از کمیته ملی المپیک تشکر کنم چرا که کمیته خیلی بهتر از وزارت به وزنه‌برداری توجه می‌کند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در این مدتی که فدراسیون را برعهده گرفتم یک حاشیه و یک خبر بد ایجاد نکردیم و تمام تلاشمان این بوده که این کشتی به گل نشسته را سرو سامان بدهیم. ما با اسناد مالی ثابت می‌کنم که آورده‌ام در فدراسیون وزنه‌برداری هم تراز با وزارت ورزش است. مراسم اختتامیه لیگ وزنه‌برداری به گونه‌ای برگزار شد که شأن ورزش و این رشته را حفظ کنیم اما متأسفانه مسئولان ورزش حضور پیدا نکردند.

منبع: مهر

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب